Sejm, Zamek Królewski i Łazienki czyli… witaj Warszawo

fotomat
foto1

12 czerwca 2019 roku klasa II A wraz z panią dyrektor Grażyną Baran oraz wychowawcą, udała się na wycieczkę do Warszawy. Towarzyszyli nam uczniowie ze szkół podstawowych z Sędziszowa Młp., Zagorzyc i Szkodnej. Wycieczka była dla nas nagrodą za zajęcie pierwszego miejsca w szkolnym konkursie wiedzy o „Potopie” Henryka Sienkiewicza. Wyjazd został zorganizowany przez panią wicestarostę powiatu ropczycko – sędziszowskiego Bernadetę Frysztak.

Po pięciogodzinnej podróży dotarliśmy do pierwszego celu naszej wycieczki, którym było zwiedzanie Sejmu. W gmachu Sejmu spotkaliśmy się z bardzo życzliwym przyjęciem pani posłanki Józefiny Hrynkiewicz oraz pani przewodnik. Budynek Sejmu oraz sala posiedzeń znane z przekazów telewizyjnych wywarły na wszystkich duże wrażenie. Zajęliśmy miejsca przeznaczone dla widowni i przez chwilę przysłuchiwaliśmy się obradom. Bardzo miłym akcentem pobytu w tym miejscu było oficjalne powitanie naszej grupy z powiatu ropczycko – sędziszowskiego przez panią marszałek Małgorzatę Kidawę – Błońską. Dzięki tej wizycie poszerzyliśmy naszą wiedzę na temat parlamentaryzmu w Polsce, a na korytarzach sejmowych spotykaliśmy polityków znanych z telewizji i pierwszych stron gazet.

Kolejnym punktem wycieczki było zwiedzanie Zamku Królewskiego, gdzie obejrzeliśmy niezwykle ciekawą prezentację na temat jego dziejów i odbudowy z wojennych zgliszczy. Była to lekcja historii w pigułce, podana w atrakcyjny dla młodzieży sposób. Podziwialiśmy kunszt malarzy, rzeźbiarzy, architektów, dekoratorów, którym Zamek zawdzięcza swój obecny wygląd.

Ostatni punkt wyjazdu to zwiedzanie Łazienek Królewskich. Spacer alejkami parku dostarczył nam delikatnej ochłody, bo musicie nam uwierzyć na słowo, że Warszawa była tego dnia najgorętszym miejscem w Polsce. Po posiłku i zrealizowaniu wszystkich punktów programu wycieczki, wyruszyliśmy w drogę do domu. Dzień był bardzo intensywny i wszystkim dostarczył niezapomnianych wrażeń. Mogliśmy się jeszcze lepiej poznać i zacieśnić koleżeńskie więzy. Podróże kształcą, więc na pewno wracamy mądrzejsi.

Dziękujemy pani Bernadecie Frysztak za zorganizowanie wyjazdu i dbanie o punktualną realizację jego kolejnych etapów. Dziękujemy także wszystkim osobom, które przyczyniły się do przygotowania naszej wycieczki oraz dbały o nasze bezpieczeństwo

Uczniowie klasy II A

Pn Wt Śr Cz Pt So N

Gościmy

Odwiedza nas 135 gości oraz 0 użytkowników.